Herstart loopgroepen vanaf 17 mei

Herstarten

Afgelopen week hebben we groen licht gekregen van de gemeente Rhenen om onze trainingen voor de volwassenen vanaf zondag 17 mei te hervatten.

Beste hardlopers en sportief wandelaars,

Afgelopen week hebben we groen licht gekregen van de gemeente Rhenen om onze trainingen voor de volwassenen vanaf zondag 17 mei te hervatten. Dat is goed nieuws, maar we moeten ons daarbij wel aan een aantal regels houden. Hieronder vinden jullie ons trainingsprotocol. We vragen iedereen om dit aandachtig te lezen.

N.B.: Het protocol geldt alleen voor de trainingen die hieronder worden beschreven. Andere groepen, zoals de duurlopen voor hardlopers op de zaterdag- en zondagochtend, zijn geen formele trainingen en blijven daarom tot nader order opgeschort.

We realiseren ons, dat we nogal wat van jullie vragen. Maar alleen op deze manier mogen we met z’n allen weer aan de slag en zorgen we ervoor dat dit veilig en verantwoord gebeurt.

We wensen iedereen veel loop- en wandelplezier. Maak er een mooie herstart van!

Sportieve groeten,
Bestuur Arena Atletiek

Coronamaatregelen tijdens hardloop- en wandeltrainingen  

  1. Als je een training wilt bijwonen, dien je je eerst aan te melden. Zie de instructies verderop in deze nieuwsbrief.
  2. Heb je corona-gerelateerde klachten, blijf dan thuis (ook als de klachten mild zijn).
  3. Blijf ook thuis als iemand in je gezin koorts en/of benauwdheidsklachten heeft. Als iedereen 24 uur klachtenvrij is, mag je weer sporten en naar buiten.
  4. Zit je in een risicogroep? Bepaal dan zelf of je weer mee gaat doen. Neem bij twijfel contact op met je arts/behandelaar. De trainers geven hierover geen advies.
  5. Houd in de groep altijd 1,5 meter afstand van elkaar.
  6. We verzamelen nog steeds bij het Gastland, maar niet bij de ingang. De trainers zullen op tijd aanwezig zijn om een verzamelplek aan te wijzen. Volg deze instructies goed op.
  7. De maandagochtendgroep verzamelt op de gebruikelijk plek (bos op hoek Beukenlaan-Nieuwe Veenendaalseweg).
  8. De sportief wandelaars verzamelen alleen op de parkeerplaats van Plantage Willem III als deze geopend is voor publiek.
  9. Zorg dat je maximaal 10 minuten voor aanvang van de training aanwezig bent. Blijf na afloop niet hangen, maar ga direct naar huis.
  10. In het geval van een blessure moet je soms toch iemand aanraken. Voor zowel de helper(s) als de loper met blessure geldt: vermijd daarna elk lichamelijk contact met anderen en desinfecteer je handen. De trainers hebben desinfecterende doekjes bij zich.
  11. Ga niet naar binnen bij het Gastland, ook niet voor toiletbezoek of om water te drinken. Ga dus thuis nog naar de wc en breng je eigen drinken mee.
  12. Houd je aan alle bovenstaande maatregelen en volg de instructies van de trainers goed op (voor, tijdens én na afloop van de training).
  13. Bij het herhaaldelijk niet opvolgen van de aanwijzingen kunnen er sancties volgen, zoals het (tijdelijk) uitsluiten van deelname aan trainingen.

Met de trainers zijn de volgende extra afspraken gemaakt:

  1. Trainers met corona-gerelateerde klachten blijven thuis. Als de klachten 24 uur aanwezig zijn, kunnen zij de huisarts bellen en aangeven dat ze sporttrainer zijn, ze hebben dan recht om getest te worden. De trainer blijft thuis totdat de uitslag van de test bekend is en vaststaat dat er geen sprake van corona is.
  2. De trainers bereiden zich extra goed voor en zorgen dat ze op tijd aanwezig zijn. Als er meerdere groepen op hetzelfde tijdstip starten, dan spreken zij van tevoren met elkaar af hoe we het best gescheiden kunnen verzamelen.
  3. Er worden geen trainingsvormen gebruikt waarbij direct lichamelijk contact nodig is.

Aanmelding hardloop- en wandeltrainingen 

  1. Als je een training wilt bijwonen, moet je je eerst aanmelden. Dit gaat via app-groepen:
    1. De recreanten die op de maandagochtend en woensdagavond trainen, de prestatielopers en de sportief wandelaars kunnen hiervoor hun bestaande groepsapp gebruiken.
    2. De recreanten die op de maandagavond en donderdagavond trainen moeten zich eerst eenmalig aanmelden voor de groepsapp via een QR-code. Deze code vind je aan het einde van deze brief. Zodra je bent aangemeld in de app, kun je je aanmelden voor een training. Gebruik de app uitsluitend om je aan te melden, dit is geen app-groep voor onderlinge communicatie.
  2. Aanmelden kan alleen voor de eerstvolgende training. Stuur dus geen lijstjes door van dagen dat je wel en niet kan.
  3. De aanmeldtermijn is voor iedereen hetzelfde: vanaf twee dagen voorafgaand aan de training tot uiterlijk 1 uur voor aanvang van de training. Een voorbeeld: train je op donderdagavond, dan kan je je vanaf dinsdagochtend tot uiterlijk 18:15 uur op donderdagavond aanmelden.
  4. Als je je aanmeldt, gaan we ervan uit dat je komt!
  5. Vol = vol, ook als de aanmeldtermijn nog niet is verstreken. Dit wordt tijdig via de groeps-app gecommuniceerd.
  6. Het heeft geen zin om je na de inschrijftermijn nog aan te melden.
  7. Het heeft ook geen zin om zonder aanmelding naar de training te komen.
  8. Een trainer neemt maximaal 10 personen onder zijn/haar hoede:
    1. Voor de recreanten op de maandagochtend, de recreanten op de woensdagavond en de prestatielopers geldt, dat er dus maximaal 10 personen kunnen meedoen met de training.
    2. Voor de sportief wandelaars geldt, dat er voor elke training twee groepen kunnen worden gemaakt van maximaal 10 personen, elk met een eigen trainer.
    3. Voor de recreanten op de maandag- en donderdagavond geldt, dat er twee trainingsgroepen worden gemaakt: een basisgroep en een groep voor de gevorderden. Per groep mogen maximaal 10 personen meedoen. Dit kan betekenen dat er op de avond zelf geschoven moet worden.
  9. Voor alle groepen geldt: de trainers zijn verantwoordelijk voor de groepsindeling, hierover wordt niet onderhandeld.
  10. De inhoud van de trainingen is aangepast aan bovenstaande beleid, we doen ons best om zoveel mogelijk met iedereen rekening te houden.

Agenda Mei-Juni 

  1. Alle trainingen vinden voor alle groepen op de gebruikelijke dagen en tijdstippen plaats. Hierin zijn geen wijzigingen aangebracht.
  2. Let op: op donderdag 21 mei (Hemelvaart) en op maandag 1 juni (2e Pinksterdag) wordt er geen training gegeven.
QR-code (alleen nodig voor de recreanten op maandagavond en donderdagavond):
Hulp nodig? Ga dan naar de volgende website:

Voor iPhone-gebruikers: https://www.iculture.nl/tips/qr-codes-scannen-camera

Voor Android-gebruikers: https://www.androidplanet.nl/tips/qr-code-scannen-android/

Nieuws Overzicht